fiksi MENJADI fakta

Beberapa hal harus dilihat dulu baru dapat dipercaya. Namun ada hal-hal yang bisa dipercaya sebelum dilihat. Itulah imajinasi. Imajinasi adalah pembentuk dunia kita. Banyak teknologi yang sekarang sedang dinikmati oleh Wikimuer idenya bukan dari para ilmuwan, tapi merupakan imajinasi para penulis cerita fiksi ilmiah. Para penulis itu telah membuat yang mustahil menjadi mungkin, seringkali dengan menantang hukum dari ilmu … Continue reading

liburan — anak pulau — ngebolang

yak liburan lebaran kali ini gw di padang dan menjadi bocah petualang (a.k.a bolang).. haha gara2 gw selama liburan di padang, jalan-jalannya loncat dari satu pulau ke pulau lain. seru sih ngejelajahin pulau-pulau itu, lo berasa kayak anak petualang abiis, asiik lagi. nah, liburan kemaren gw ngejelajahin 3 pulau. pertama : pulau cibadak kedua : … Continue reading

stay together for the kids

It’s Hard To Wake Up When The Shades Have Been Pulled Shut This House Is Haunted Its So Pathetic It Makes No Sense At All Im Ripe With Things To Say The Words Rot And Fall Away A Stupid Poem Could Fix This Home I’d Read It Every Day So Here’s Your Holiday Hope You … Continue reading

H-1 ied

besok udah lebaran aja, gak kerasa banget puasa sebulan. dan sekarang gw udah di kampung halaman tercintaaa, P.A.D.A.N.G!! ini pertama kalinya gw pulang kampung untuk entah berapa tahun lamanya. dan pertama kalinya juga gw ngeliat keadaan padang pasca gempa kemaren, miris bgt gw ngeliatnya, bangunannya masih ancur sana sini, sekarang lagi dalam proses pemulihan.ya doain … Continue reading

the mess i made

Should’ve kissed you there I should’ve held your face I should’ve watched those eyes Instead of run in place I should’ve called you out I should’ve said your name I should’ve turned around I should’ve looked again But oh, I’m staring at the mess I made I’m staring at the mess I made I’m staring … Continue reading

crossroads

There were promises made in childhood, In the days of their innocence. They laughed, they played, they cried. Throughout high school dramas, Broken hearts, and adolescence, Their special friendship thrived. The little girls grew up and Became wives and mothers. It happened in an instant. They gave bridal and baby showers, Each advising the other. … Continue reading

the stronger side

I walked along the ocean, my head bowed low in sorrow, I hardly handled today, how do I cope with tomorrow? The day was like every other, the pain the grief inside, my strength was running out, I could no longer hide. The pain was immense that day, it had never been that bad, and … Continue reading

up in the sky

When you are down And you want to get high, Just take a good look Up in the sky. What you will see Are the stars above, And all you need Is to proclaim your love. Who you will find And see so clear, Are friends in mind You want to hold near. Whenever you … Continue reading

endless conversation

An Arab was interviewed at the US Embassy for a U.S.A. Visa. Consul : What is your name? Arab: Abdul Aziz Consul: Sex? Arab : Six to ten times a week Consul: I mean, male or female? Arab : both male and female and sometimes even camels Consul: Holy cow! Arab : Yes, cows and … Continue reading

math??

ini buat para pangeran2 aritmatika di jagat raya Persamaan 1 Manusia = makan + tidur + kerja + hura-hura Keledai = makan + tidur Maka, Manusia = Keledai + kerja + hura-hura Maka, Manusia – hura-hura = Keledai + kerja Maka, Manusia yang tidak tau hura-hura = Keledai yang bekerja / Kerja seperti Keledai =================================================== … Continue reading